Tuesday, June 29, 2010

ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲ အာစိဏၰ ၏ တရားစာအုပ္မ်ား ႏွင္ MP3 မ်ား

ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲ အာစိဏၰ ၏ တရားစာအုပ္မ်ား ႏွင္ MP3 မ်ား



တရားစာအုပ္မ်ား

နိဗၺာန ဂါမိနီ ပဋိပဒါ-၁ (နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္-၁)

နိဗၺာန ဂါမိနီ ပဋိပဒါ-၂ (နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္-၂)

နိဗၺာန ဂါမိနီ ပဋိပဒါ-၃(နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္-၃)

နိဗၺာန ဂါမိနီ ပဋိပဒါ-၄(နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္-၄)

နိဗၺာန ဂါမိနီ ပဋိပဒါ-၅(နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္-၅)


MP3 မ်ား

ဓမၼစကၠပ၀တၲနႏွင့္ အနတၲလကၡဏသုတ္ တရားေတာ္ ၁

ဓမၼစကၠပ၀တၲနႏွင့္ အနတၲလကၡဏသုတ္ တရားေတာ္ ၂

ဓမၼစကၠပ၀တၲနႏွင့္ အနတၲလကၡဏသုတ္ တရားေတာ္ ၃

ဓမၼစကၠပ၀တၲနႏွင့္ အနတၲလကၡဏသုတ္ တရားေတာ္ ၄

ဓမၼစကၠပ၀တၲနႏွင့္ အနတၲလကၡဏသုတ္ တရားေတာ္ ၅



စ်ာနသုတၱန္


ဓါတ္ကမၸ႒ာန္း ၁

ဓါတ္ကမၸ႒ာန္း ၂

ဓါတ္ကမၸ႒ာန္း ၃

ဓါတ္ကမၸ႒ာန္း ၄

ဒါန သုတၱန္

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၁

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၂

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၃

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၄

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၅

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၆

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၇

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၈

ေဗာဇၥ်ဂၤသုတၱန္ ၉

Monday, June 28, 2010

ေတာ္ကူး ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ တရားေတာ္မ်ား

ေတာ္ကူး ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ တရားေတာ္မ်ား



ေဝဘူ ဆရာေတာ္ ႀကီး ၏ တရားစာမ်ား


ေဝဘူ ဆရာေတာ္ ႀကီး ၏ တရားစာမ်ား ႏွင့္ MP3 မ်ား


တရားစာမ်ား







ေဝဘူဆရာေတာ္၏ ဝိပႆနာ ရႈနည္း

ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ ထြက္ေလ ဝင္ေလသည္ အၿမဲတိုက္ဝင္ေနသည္။ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ ကာယသာဒေခၚ ရုပ္အၾကည္ဓါတ္က အထိခံေနသည္။

ဝင္ေလထြက္ေလက ထိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအထိခံႏွင့္ ထိတာသည္ ရုပ္ခ်ည္းျဖစ္ၿပီး ထိတာကို သိတာက နာမ္ျဖစ္သည္။ ကို္ယ့္ႏွာဝကိုဥာဏ္ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ရမည္။ ထိဝင္ ထိထြက္တာကို သိေနေစရမည္ ။သိေအာင္ မွတ္ေနရမည္။ ထိုသို႕ ထိတာကို သိလွ်င္ ေလာဘ ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ျဖစ္ခြင့္ မရသျဖင့္ ျငိမ္းေနသည္။

ဝိပႆနာဟူသည္ ပစၥဳပၸန္ ( ျဖစ္ဆဲ ) ကိုသာ ရႈမွတ္ရသည္။ ႏွာဝကို ဝင္ေလ ထြက္ေလ မထိခင္ မွတ္၍လည္း မျဖစ္ ၊ သိ၍လည္း မျဖစ္ ၊ထိၿပီးေနာက္မွ မွတ္၍ သိ၍ မျဖစ္။ ဝင္ေလထြက္ေလ ထိဆဲကုိသာ ”ထိတယ္ ” ဟု သိေနေအာင္ မွတ္ရသည္ ။ ထိတာကို သိေနလွ်င္ရုပ္ ႏွင့္ နာမ္ သာ ရွိေၾကာင္း ၊ ငါ သူတစ္ပါး ေယာက်ၤား မိန္းမ မရွိေၾကာင္း သူတစ္ပါးကို ေမးေနဖြယ္မရွိ ၊ မိမိဘာသာ သိလာလိမ့္မည္။ထိတာကို သိေနလွ်င္ ဥာဏ္အျမင္စင္ၾကယ္ၿပီး သမၼာဒိ႒ိ (အျမင္မွန္) ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထိုသို႕ ထိတာကို သိေနလွ်င္ ရုပ္ ႏွင့္နာမ္ ကြဲျပားမႈကိုပါ ဥာဏ္ျဖင့္ သိလာ တတ္သည္။ ထိုသို႕ သိေသာ ဥာဏ္ကို နာမရူပ ပရိေစ ၦဒ ( ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ခြဲျခားသိမႈ ) ဥာဏ္ဟု ေခၚသည္။

ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ ထိလိုက္ ေပ်ာက္လိုက္ တရိပ္ရိပ္ ျဖစ္ပ်က္ေနပုံကို ရႈမွတ္ သိျမင္ေနရမည္ ။ ထိုသို႕ သိျမင္ေနတာ ၾကာလာလွ်င္ဝိပႆနာ သမာဓိ တစထက္ တစ တိုးတက္ၿပီး ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ သာမက တစ္ကိုယ္လုံးမွာ တရိပ္ရိပ္ တရႊရႊ အနတၱ ( မိမိမစိုးပိုင္မႈ ) သေဘာတို႕ကို သိျမင္လာ လိမ့္မည္။ ပါးစပ္က မဆိုရေပ။ ဝိပႆနာ အလုပ္ဟူသည္ ထိမႈကို ၾကည့္ရူ သိမွတ္ေနရုံသာ ျဖစ္သည္ ။ ထိုသို႔ ရႈမွတ္ေနလွ်င္ တစ္ေန႕ထက္ တစ္ေန႕ တိုးတိုးၿပီး အလိုလို သိလာမည္ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ျဖင့္ တရိပ္ရိပ္ ျဖစ္ေပၚေသာ ထိမႈ သိမႈတို႕ကို ရႈမွတ္ေနရင္းပင္ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္တို႕ ဆိုက္ေရာက္လာမည္ ျဖစ္သည္ ။

မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ရၿပီးေနာက္ ဖလသမာပတ္ကို ဝင္စားခ်င္လွ်င္ မိမိလာခဲ့သည္ ဝိပႆနာ လမ္းကို ျပန္ၾကည့္ရသည္ ။ ဖလသမာပတ္ကိုဝင္စားခ်င္လွ်င္ မိမိလာခဲ့သည့္ ဝိပႆနာလမ္းကို ျပန္ၾကည့္ရသည္။ ဖလသမာပတ္ဟူသည္ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ႏွင့္ တူေပသည္ ။သို႕ျဖစ္၍ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရရွိရန္ ထိမႈ သိမႈကို လုံ႕လဝီရိယျဖင့္ ၾကည့္ရႈ မွတ္သားေနၾက ရမည္။

Sunday, June 27, 2010

စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ MP3 မ်ား

စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး MP3 မ်ား





MP3 မ်ား












စြန္းလြန္း ၀ိပႆနာ အားထုတ္နည္း


The Basics of the Method (စြန္းလြန္း ၀ိပႆနာ အားထုတ္နည္း အေျခခံ အခ်က္မ်ား)



TOUCH – AWARENESS - MINDFUNESS               ထိ၊ သိ၊ သတိ

These are the three words which constitute        ဒီမွာ စာသံုးလံုးပဲရွိတယ္၊ ဒီသံုးလံုးဟာ

The whole Sunlun method of meditation စြန္းလြန္းကမၼ႒ာန္းထိုင္နည္းတရားအားထုတ္နည္း တစ္ခုလံုးပါပဲ

Touch and awareness                                        ထိ သိ

Be mindful of these two                                     ဒီ ႏွစ္ခုကို သတိျပဳ

When there is touch                                         ထိတဲ့အခါ

There’s awareness;                                            သိပါ

Just be mindful of that awareness                   သိတဲ့အေပၚ သတိထားပါ

************************************************************************

The Practice: First Part: The Breathing (လက္ေတြ႔တရားထိုင္နည္း ၊ ပထမပိုင္း ၊ အသက္႐ွဴျခင္း)



Choose a suitable place,                                           သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာကို ေရြးပါ

Sit in the upright position,                                        ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ ထိုင္ပါ

Close your eyes and mouth,                                     မ်က္စိကို ပိတ္၊ ပါးစပ္ ပိတ္

Without listening to any sound,                                ဘာသံမွ နားမေထာင္ဘဲ

Keep your mind on the tip of your nose,                  စိတ္ကို ႏွာသီးဖ်ားမွာ ထားပါ

Be mindfully aware                                                   သတိခ်ပ္၍ အသိကပ္ပါ

Only of the touch of the air                                        ေလအထိကိုသာ

Which goes in and out.                                       ၀င္ခ်ီ ထြက္ခ်ီ

That’s all there is to it.                                          အဲဒီမွာ ဒါ အျပည့္အစံုပါပဲ

Of the doors of the body                                   ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ တံခါးမ်ားအနက္

The nostrils from the gateway                            ႏွာသီးဖ်ား ကာယတံခါးဟာ ဂိတ္တံခါးႀကီး

To attainment of Enlightenment.                       ဉာဏ္အလင္း ရရွိျခင္းအလို႔ငွာ

For that reason, the Sunlun way                       ဒါေၾကာင့္ စြန္းလြန္းနည္းဟာ

Is based on the awareness of touch                  ထိသိေပၚမွာ အေျခခံတယ္

Of the air, going in and out                               ၀င္ေလ ထြက္ေလ

Of the nostrils.                                                     ႏွာသီးဖ်ားက

The harder the breathing                                  ျပင္းျပင္း႐ွဴေလ

The harder the touch, and                              ျပင္းျပင္းထိေလ

The harder the touch,                                       အဲသည္လို ျပင္းျပင္းထိေတာ့

The stronger will be the awareness, and             မိမိရရ သိေလ

The stronger the awareness,                              မိမိရရ သိေတာ့

The easier it is to be mindful                              သတိကပ္ဖို႔ လြယ္ေလ

And so, without rest                                         ဒါေၾကာင့္ မနားဘဲ

Without stopping                                                 ရပ္မေနဘဲ

Without changing position                          ဣရိယာပုတ္ မေျပာင္းဘဲ

Without rubbing to relieve itching,               ယားေနတာ မကုတ္ဘဲ

Breathe in and out continuously,               ဆက္တိုက္ ႐ွဴထုတ္ေပးပါ

Keeping the mind                                      စိတ္ကို ထားပါ

Only on the awareness of touch                 ထိသိေပၚမွာ သာ

Till comes the times to stop.                 အခ်ိန္ေစ့သည့္တိုင္ေအာင္




 ************************************************************************************

The Practice: Second Part: Knowing the Sensation (လက္ေတြ႕တရားထိုင္နည္း၊ ဒုတိယပိုင္း၊ ေ၀ဒနာ႐ႈျခင္း)


As the teacher instructs the yogi                                ဆရာၫႊန္ၾကားတဲ့ အတိုင္း ေယာဂီက

To stop breathing                                                     အသက္႐ွူရပ္ရန္

The yogi takes one last in - breath                           ေယာဂီဟာ ၀င္သက္တစ္ခ်က္ကို ႐ွဴ

And stops – sitting still                                           အ႐ွဴရပ္ၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထိုင္ေနပါ

He will then become aware of the sensations             ေနာက္ေတာ့ ေ၀ဒနာကို သိလာပါလိမ့္မယ္

Going through the whole body.                          ခႏၶာကိုယ္ တစ္ကိုယ္လံုး လိုက္႐ႈ ႔

Keep your mind on those sensation                     အထင္ရွားဆံုး ေ၀ဒနာေပၚ စိတ္ကို စိုက္ထားပါ

(The teacher instructs)                                   (ဆရာၫႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း)

That is the main thing                                     ဒါ အဓိကပါပဲ

It’s so easy to tell                                        အေျပာလြယ္ပါတယ္

Yet doing it in practice                              လက္ေတြ႔ လုပ္ဖို႔ ခက္ပါတယ္

It’s another thing.                                    ဒါ တျခားစီပါပဲေလ

However difficult,                                      ခက္ေသာ္လည္းပဲ

However impossible it seems,                      မျဖစ္ႏိုင္လို႔ ထင္ရေသာ္လည္းပဲ

Just be mindful of those sensations,              ေ၀ဒနာေပၚတြင္ သတိတင္

Keeping your body still                               ခႏၶာကိုယ္ကို ၿငိမ္ၿငိမ္ထား

Without moving an inch                                တစ္လက္မမွ မေရြ႕ဘဲ

Without letting your mind wander.                စိတ္ကိုလည္း ပ်ံ႕လြင့္ မေနေစဘဲ

The key word here is                                                ဒီမွာ “ေသာ့ခ်က္” က်တဲ့ စကားက

“Known it only as it is”                                           “ အရွိကို အရွိအတိုင္း သိပါေစ”

“It” means whatever sensation that arises.            အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ဘာေ၀ဒနာပဲ ေပၚေပၚေပါ့။

If it is pain                                                          နာလွ်င္

Know that it is pain,                                          နာတယ္လို႔ သိ

The sensation of pain,                                       နာက်င္ျခင္းရဲ႕ ေ၀ဒနာ

But not the name.                                            အမည္နာမ မဟုတ္

If it be cramp or ache or numbness or                 ေညာင္းညာမယ္၊ ကိုက္ခဲမယ္၊ ထံုက်င္မယ္ ဆိုလွ်င္

Heat or cold,                                                   ပူမယ္၊ ေအးမယ္

Know the fact that it is so,                               အရွိအတိုင္း သိပါေစ

The sensation as it is,                                     ေ၀ဒနာ ရွိသည့္အတိုင္း

But not the name.                                     အမည္နာမ မဟုတ္၊

When it arises                                         ဘာပဲ ေပၚေပၚ သိပါေစ

As it arises,                                           ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာအတိုင္း

When it arises,                                      ေ၀ဒနာ ေပၚလာတဲ့အခါ

In the bare fact that it arises.                 ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာအတိုင္း ရွိသည့္အတိုင္း

“Known it only as it is”                         အရွိကို အရွိအတိုင္း သိပါေစ

(Meaning)                                             (အဓိပၸါယ္ကေတာ့)

Without letting thoughts of “me” or “mine” interfere အဖ်က္ျဖစ္တဲ့ “ငါ” “ငါ့ဟာ” ဆိုတာ မေတြးဘဲ

Not even the thoughts of one’s own body,              ငါ၏ ခႏၶာလို႔ေတာင္ မေတြးဘဲ

Not the name of the sensation,                               ေ၀ဒနာ အမည္နာမ မတပ္ဘဲ

No thinking, no reflection,                                       နိမိတ္ အာ႐ံု မေတြးဘဲ

Know the sensation only as it is,                               ေ၀ဒနာ အရွိအတိုင္း သိပါ

Until there’s only knowing and sensation,                  အသိနဲ႔ ေ၀ဒနာသာ က်န္သည္အထိ

No body,                                                                ကိုယ္မဟုတ္၊ အတၱမဟုတ္

No self                                                                      ငါ မဟုတ္

No reflection                                                            ပညတ္အာ႐ံု နိမိတ္ မဟုတ္

No concept of any kind.                                          အႏွစ္သာရ ရွာမရ (ပရမတ္မွ်သာ)

There’s only knowing and sensation.                        အသိနဲ႔ ေ၀ဒနာသာ က်န္ေတာ့တာ

Beyond sensation                                                   ျပင္းထန္တဲ့ ေ၀ဒနာလြန္ေသာ္

One contemplates on sensation                               ေ၀ဒနာေပၚမွာ အေလးထား အာ႐ံုျပဳရမွာက

“Knowing it only as it is”                                          ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာ အရွိအတိုင္း သိေနဖို႔

Until there’s only sensation and knowing,                  ေ၀ဒနာနဲ႔ အသိသာ က်န္သည္အထိ

There will then come a time                                     တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့

When there’s no sensation,                                   ျပင္းထန္တဲ့ ေ၀ဒနာ ခ်ဳပ္ေသာအခါ

Only the mindfulness of pure consciousness itself, ၾကည္လင္ေနတဲ့ စိတ္နဲ႔ သတိကပ္မႈသည္သာ

There’s no lust, no hate, no ignorance,                 ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တဒဂၤကင္းကြာ

That’s when the mind becomes pure,                  စိတ္ၾကည္လင္ သန္႔စင္လာတဲ့အခါ

Clear of self, pured, firm, serviceable.    အတၱ လိပ္ျပာကင္း၊ သန္႔စင္၊ ခိုင္ၿမဲၿပီး ထာ၀ရ သံုးႏိုင္လာတယ္

“Able to put the mind”                           စိတ္ကို ထားႏိုင္လာတယ္

Where one wants to be,                        ကိုယ္လိုရာကို

Able to take the mind away                     ဖယ္ရွားႏိုင္လာတယ္

“From where one doesn’t want to be         မလိုတဲ့ေနရာမွ

That called Sammā Samadhi – Magga;            ဒါဟာ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ပါ

Sensation and knowing_ that’s Nàma,           ေ၀ဒနာနဲ႔ အသိက နာမ္

The base of which is Rùpa                             ယင္း၏ တည္ရာကား ႐ုပ္ဟု

Realization of all is Sammà-Ditthi-Magga.        ပိုင္းျခား သိျခင္းက သမၼာဒိ႒ိ မဂၢင္

The consequence of which will be                  ဆက္လက္ ႀကိဳးစားက

The ten stages of Ňàna or Knowledge,              ဉာဏ္စဥ္ (၁၀)ပါး ဆံုးၿပီး

Leading to Enlightement;                           မဂ္ဆိုက္ ဖိုလ္၀င္ ျဖစ္ေတာ့သည္သာ၊

That’s supreme happiness, peace and freedom,      အခ်မ္းသာဆံုး၊ အၿငိမ္းခ်မ္းဆံုးသို႔aေရာက္ေတာ့သည္သာ

Known as Narvàna.                                     ဒါဟာ နိဗၺာန္ပါပဲ။

That’s no small achievement                         ဒါ ဟာႏိႈင္းမရ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးပါ

And so, figuratively speaking                        ဒါေၾကာင့္။ ဥပမာအျဖစ္ ေျပာရလွ်င္

One could say: a mango seed is sown.            သရက္ေစ့ တစ္ေစ့ ပ်ိဳးလို႔

And just as a mango tree will come out                သရက္ပင္ တစ္ပင္ ေပါက္လာသကဲ့သို႔

If a mango seed is well sown                               မ်ိဳးေကာင္းေကာင္း ပ်ိဳးလိုက္သကဲ့သို႔

The result – the attainment of Enlightenment          ရလာဒ္က အမွန္တရားပါပဲ

Will come of itself                                                   ျဖစ္လာလိမ့္မယ္

For that’s only the effect                                       ဒါဟာ အက်ိဳးတရားပါပဲ

Of giving one’s attention,                                       ကိုယ္အာ႐ံုကို စူးစိုက္ျခင္းရဲ႕

To sowing the best seeds                                        ေကာင္းဆံုး မ်ိဳးေစ့ စိုက္ပ်ိဳးျခင္း အေပၚမွာ

On the best ground,                                             ေျမခံ အေကာင္းဆံုး အေပၚမွာ

Under the best possible conditions.                      အေျခအေန အေကာင္းဆံုး အေပၚမွာ

***********************************************************************************

For the attainment of Narvàna,                                  အခ်မ္းသာဆံုး နိဗၺာန္ ေရာက္ရန္


With Saddhà _ resolution,                                           သဒၶါ ထက္သန္

And Viriya _ effort,                                                       ဇြဲ မာန္ ၀ီရိ

Sati and Samàdhi _ mindfulness and concentration         သတိ သမာဓိ

As well as Paññà _ knowledge,                                        ပညာျဖင့္

May one be able to practice effectively.                    ႀကိဳးစား အားထုတ္ ႏိုင္ၾကပါေစ။

Thursday, June 24, 2010

မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏တရားေတာ္မ်ား စာအုပ္ ႏွင့္ MP3 မ်ား

မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏တရားေတာ္မ်ား စာအုပ္ ႏွင့္ MP3 မ်ား


တရားစာအုပ္မ်ား











 MP3 မ်ား

အေျခခံ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာအလုပ္ေပးတရားေတာ္မ်ား








ဓမၼစၾကာအနက္အဓိပၸာယ္ တရားေတာ္မ်ား








အနတၱလကၡဏာသုတ္ တရားေတာ္



































သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ တရားစာအုပ္ ႏွင့္ MP3 အေခြမ်ား

သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး တရားစာအုပ္ ႏွင့္ MP3 အေခြမ်ား





MP3 မ်ား

















ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ၏ တရားစာအုပ္မ်ား





























































Tuesday, June 22, 2010

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ တရားစာအုပ္ ႏွင့္ MP3 မ်ား



မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ တရားစာအုပ္ ႏွင့္ MP3 မ်ား


မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာၾကားေသာမူေသာ တရားစာအုပ္မ်ား












မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာၾကားေသာမူေသာ တရားေတာ္ MP3 မ်ား


ဒိ႒ိျဖဳတ္နည္းမ်ား

















 ဝိပႆနာရႈပြားနည္း မ်ား















တရားအားထုတ္ေနသူတိုင္း အထူးနာသင့္သည့္ တရားေတာ္မ်ား